Тенеси Вилијамс „Стаклена менажерија“

Том: Нисам отишао на месец, отишао сам много даље… пошто је време највећа раздаљина између два места. Убрзо после тога био сам отпуштен    зато што сам написао песму на поклопцу кутије за ципеле. Напустио сам Сент Луис. Последњи пут сам сишао низ ове пожарне степенице и наставио очевим стопама, покушавајући да у кретању пронађем оно што је изгубљено у простору. Доста сам путовао. Градови су витлали око мене као увело лишће, као лишће јарких боја откинуто са грана. Хтео сам да се зауставим, али нешто ме је прогањало. Увек је долазило ненадано, и хватало ме неспремног. Можда је то била нека позната мелодија. Можда само комадић провидног стакла. Можда ноћу шетам улицама неког непознатог града, пре него што пронађем друштво. Прођем поред осветљеног излога радње у којој продају парфеме. Излог је пун бочица од обојеног стакла, провидних бочица нежних боја које изгледају као делићи смрскане дуге. Затим, изненада моја сестра ми дотакне раме. Окренем се и погледам је у очи. О Лора, Лора, покушао сам да те заборавим, али вернији сам него што сам намеравао да будем! Посегнем за цигаретом, пређем улицу, отрчим до биоскопа или бара, купим пиће, причам са најближим незнанцем – радим све само да угасим твоје свеће!

(Лора се нагне над свеће)

Јер данашњи свет осветљен је муњом! Угаси свеће, Лора… и збогом…

(Она угаси свеће)

З А В Е С А

6 thoughts on “Тенеси Вилијамс „Стаклена менажерија“

  1. Помиње се у драми да се чује мелодија „стаклена менажерија“. Чија је то композиција?

  2. Ma, da, svemir je ogroman, svašta se tamo dešava. 🙂 Ovaj citat sam, sećam se, stavila najviše, ali najviše zbog onog kad joj kaže: „…радим све само да угасим твоје свеће!“ i „…Јер данашњи свет осветљен је муњом! Угаси свеће, Лора“. Sećam se da sam to čitala i čitala i čitala kao što je junak u Prustovom romanu slušao neprestano onih par taktova, iznova, iznova, iznova, pa opet. Dobra ti je priča za koju si otavio link. Eto, ona se nije pretvorila u pesmu. Neke ti se ne daju he he!!! 🙂

Ostavite odgovor

