Двогласје

Страшно је било изговорити ту реч. А реч је морала бити пуштена. Тајна реч. Врло битна. Не, није се опирала реч, већ Сузи. Сузи се опирала.

Где се удомила реч? У табанима? Коленима? Међу бутинама? У малој карлици? Иза пупка? У плућима? У срчаној комори? Грлу, белом грлу? На ресици? У корену зуба? Сузи је нагло затворила очи. Стисла вилице. Крв је навирала. Врела. Вода се хладила. Када се буде пробудила, биће то сузе на образима. Увек су хладне после ноћних снова.  …затворила очи. Да не види шта ће изаћи. Као да тајна реч није била њена! Страшно се уплашила. Не сме да погледа. Чак и када се реч пробила и када је дошло олакшање. Неће да је погледа. Боји се да не умре. Па шта и ако се деси?! И смрт се преживи. Ох, Сузи, отвори те своје лепе плаве очи, принцезо, и погледај, послушај ме. То је рибица. Златна је. Можда не испуњава жеље, сигурно не јер ти не верујеш у бајке, али чини да тамне дубине постану лепе, и да вода прија, и да се оно што је болело преобрази у нешто ново што ће временом почети чак и да усхићује. Поверуј ми, Сузи. Знаш, хтела би разговетније све ово да кажем, али напросто не могу гласно да говорим. Не могу гласније, Сузи. Потруди се мало и ти.

(Једна од могућих илустрација цртежа чији сам аутор такође ја.)

3 thoughts on “Двогласје

    • Hvala ti što si me podsetio da sam uopšte ikada napisala ovu priču. Sad mi se mnogo toga vratilo, baš je zagrmelo, kao i napolju trenutno što je. Da, Suzi je – Suzi. Teško je nju ponekad razumeti. Uvek se drži malo distancirano odnosno tako deluje. Suzi je osećajna i ranjiva. Lucidna. Ume da se ućuti. Pa ćuti dok se ne raskravi. Takva je Suzi. Da, i smrt se preživi… 🙂

Ostavite odgovor

