Писмо госпођице С господину Ш, Висбаден 1897.

Господине Ш,

ако се којим случајем одлучим да прихватим Ваш позив, мислим да ће то испасти прилично интересантно. О, не, нећу да играм игре… одакле Вам то?! Напротив, бићу управо она која јесам. Мада на тај начин највише збуњујем људе, учинићу тако не из потребе да збуним Вас, већ да усрећим себе. Видите, ја са Вама желим да будем искрена напросто зато што ме то узбуђује. И немојте, молим Вас, поново онако да ме погледате, знате као онда оне вечери у врту док су моје пријатељице од досаде окретале дршке својих сунцобрана са карнерима. Мислите ли да ништа нису виделе? Ох, како сте наивни понекад, грофе Ш, искусни и наивни као дете. Оговарале су ме малте не на моје очи. И то је било тако смешно.

Срешћемо се, дакле случајно, у Баден-Бадену. То сте предложили, зар не? Просто проверавам јер сте позив упутили пре више недеља. Ваша галантност не би Вам допустила да заборавите свој сопствени предлог. Не, није ми требало оволико времена да размислим. Па то је тако узбудљиво. Али, знате, бићемо међу људима. У бањи ће бити доста познатог света. Седећемо за столом и, искрено, не бих волела да неко поново види, као моје пријатељице што су, како спуштате усне на моје очи и цветом ми дотичете врат. То ме јако голица, господине Ш и онда, онда се лако закикоћем па ће, бојим се, сви погледати у нас.

А има још нешто: Баден-Баден уме да буде јако досадан. Мрзим досаду. Шта мислите о Венецији за коју недељу? Ох, упс, не иде да дама то пита. Не знам шта ми је било. Драгу маму би сада погодио гром. Опростите. Да сте сада овде, замолила бих вас да ми подигнете лепезу. Црвеним и испустила сам је. Извините господине Ш. Можда, ах, можда сам се заљубила у Вас. Но, добро. Сада идем. Журим. Срећно грофе Ш. За који дан приређујете бал. Не, нећу доћи, наравно. Једино ако баш инсистирате, ви и грофица Ш. Знате, она је једна дивна жена. Такве супруге треба чувати. Уручите јој моје поздраве, а за Венецију јавите на време. Да се не предомислим.

Госпођица С

 

 

24 thoughts on “Писмо госпођице С господину Ш, Висбаден 1897.

  1. О, не, нећу да играм игре… одакле Вам то?! Напротив, бићу управо она која јесам. Мада на тај начин највише збуњујем људе, учинићу тако не из потребе да збуним Вас, већ да усрећим себе.

    Ma, sjajno!

  2. Hej, prvo izvini sto pisem ovim engleskim pismom, ali trenutno mi je samo to pri ruci. Svidja mi se nekoliko stvari ovde… Prvo, mastovito je. Zaista sam prvo pomislio da je ovo citat iz nekog klasika, a onda vidim, ipak je tvoje… 🙂
    Drugo, leprsavo je, lepo…
    Trece, ima nekoliko bas lepih metafora (ispravi me, slobodno, ako sam promasio izraz). Npr., usne koje lepi za pogled…
    Cetvrto, nekako je pozitivno, I pored „raspleta“
    I peto – rasplet, hah…
    Da, jako mi se svidja… 🙂

    • Ne smeta mi to „englesko pismo“, nemam problem s tim. Uostalom, oba se uče u školi, zar ne. Naprosto, ne znam koji mi od vaših komentara ovde najviše znači. Od svakog sam dobila po nešto. Ova moja priča… to su te igre rečima… Mrzim kad se samo kuka nad životom. On se može ilustrovati na razne načine. Zato ja oprobavam razno. Ovaj post je bio prvi u toj varijanti. Zato si me obradovao i ti i svi. Hvala.

  3. Gospođice S,
    neće biti dosadno u Baden-Badenu. Znate i sami da tamo idemo zbog posla.
    Priča je predivana, i grofica će je objaviti u svojoj štampariji u Veneciji.
    Grof Š

  4. Povratni ping: Pismo gospođice S, gospodinu Š, Šveningen, 1897. | reči zvuci oblici

    • Zabagovalo. Valjda će se nastaviti. Stavila sam kao komentar ne da bih reklamirala nešto svoje, mrzim kada ljudi komentarišu tuđe postove svojim, Bila sam samo prijatno iznenađena sličnošću u tonu. Obožavam takav manir u pisanju, i kad ga vidim kod nekog, i kad i sama uspem da ga iznesem. A tvoje „Stvarno šteta da se ne nastavi“ shvatih kao lajk. Za ovaj tvoj post ti imaš laj još veći. 🙂 Zaista mnogo mi se sviđa.

Ostavite odgovor

