Анабел Ли

У царству на жалу сињега мора –

пре много лета то би –

живљаше једном девојка лепа

по имену Анабел Ли; –

и само јој једно беше на уму:

то да се волимо ми.

 

У царству на жалу сињега мора

деца смо били ми,

ал волесмо се више но ико

ја и Анабел Ли, –

љубављу с које су патили жудно

небески анђели сви.

 

И зато, у царству на морскоме жалу,

прадавно ово се зби:

подухну ветар ноћу са неба,

следи ми Анабел Ли;

и дођоше да је од мене однесу

њезини рођаци сви,

у гроб на морском је спустише жалу

да вечни санак сни.

 

Анђеле завист је морила што су

тек упола срећни ко ми:

да! зато само (као што знају

у ономе царству сви)

подухну ветар с неба и следи

и уби ми Анабел Ли.

 

Ал ми надјачасмо љубављу оне

што старији беху но ми –

што мудрији беху но ми –

и слаби су анђели све васионе

и слаби сви подводни духови зли

да икад ми раздвоје душу од душе

прелепе Анабел Ли: –

 

Јер вечите снове, док месец сјај точи,

снивам о Анабел Ли;

кад звезде заплове, свуд виђам ја очи

прелепе Анабел Ли;

по сву ноћ ја тако уз драгу почивам,

уз невесту своју, уз живот свој снивам,

у гробу на жалу, ту лежимо ми,

а море хучи и ври.

Едгар Алан По

 

 

13 thoughts on “Анабел Ли

    • Sjajna mu je i proza. Začetnik kratke priče u Americi. „Crna mačka“ je jedna od njih. Sjajan je. Dobra mu je i pesma „Gavran“, nađi je negde, ali ne zvuči kao Anabel Li, nema tu muziku!

Ostavite odgovor

