Речи, боје, облици

14 thoughts on “Речи, боје, облици

  1. Lepo si nam ovo predstavila Tanja.
    Vrlo zanimljivo!
    Pokušao sam da se pronađem u nekoj od nijansi…
    Uh…
    Pošto sam rođen posle II svetsko rata, verovatno sam reinkarnacija nekog ko je zbog patnje pobegao iz romantizama, sve dok nisam otkrio bol u telu jednog savremenog golje…
    Ma nije podnaslov mog bloga „Sve je pošlo naopačke“ slučajan…
    To me uvek prati…
    Kad nastupa novo doba? 🙂

    • I ja se pitam. Možda je i nastupilo, a da toga nismo svesni. Možda će književnost biti onako, kostimirana, sa velikim naramenicama, oštrih ivica, u ledeno-srebrnoj varijanti, sa likovima koji hodaju kao roboti i ne osećaju ništa. Ako tako bude, to će samo značiti da smo mi takvi postali. Nadam se da do toga neće doći i da se uskoro vraćamo šarenim livadama.

    • Ma samo da neko ne pomisli da sam nešto pametovala. To me sad muči. Odavno imam u glavi ovako neku slajd varijantu kratkog preseka kroz književnu istoriju. Volela bih kada bi još neko rekao kakvu boju zamišlja uz neki od perioda ili uz nekog pisca.

      • Ma ne, kakvo pametovanje – jako interesantna ideja i realizacija. Moram da priznam da nisam književnost posmatrao kroz prizmu različitih boja, sad si me zainteresovala, pa ako dođem do nekih ideja nadovezaću se 🙂

  2. “Moderna nema boju. Ona je – kaleidoskop“… Ostao sam bez reči… Šantić, Dučić, Čehov… Nadasve Kafka, on zaista mnogo… Jesu pisci koje pamtim po tome da su vajali moje ukuse… A prvi neki moj pokušaj da nešto napišem zvao se “Šarena laža kaleidoskopa…“ Eto, zato sam ostao bez reči…
    Kasnije su došli Janevski, Markes, Igo, Ruso, Albahari, itd… Ali, Jozef K. zagledan u onaj osvetljen prozor dok nad njim sprovode kaznu… Hm… Imam osećaj da decenijama gledamo u taj prozor… I pišemo…

    • Mnogo mi je drago, ponavljam. Pogotovo što sam iskoračila iz onoga na šta ste navikli da objavljujem. Nisam sigurna da ću išta slično ovome često raditi ali mi je prijalo, baš prijalo.

    • A ja sam pokušala da svakom periodu pripojim po jedan muzički instrument ali nije išlo. To sam sebi dala u zadatak kao sledeću fazu. Pa ako imaš neku ideju – dopiši.

Ostavite odgovor

