Зелена шума

И ако мислиш да си све рекао – пиши. И ако мислиш да немаш шта да кажеш – пиши.  И ако мислиш да не умеш да пишеш – пиши. И ако не препознајеш себе док пишеш – пиши. Не престај да пишеш. А писати можеш речима, сликама, спајањем комадића сломљеног огледала, аранжирањем цвећа… већ смо причали о том. Ви и ја. И чини ми се да сте ви више рекли, да сам ја била случајни субјект, насумично одабран да започне тему. И да сам и сада то. Што уопште није важно. Уопште није важно ко је шта први рекао. Важно је да се говори – на какве год начине; да се пише – на какве год начине; да се не зароби оно што најчешће зовемо реч. Јер ако се зароби реч, она може сасвим лако, ма како леп појам да представља, постати врло љута. Па може убрзати неке процесе у нама и почети да умножава ћелије. И створити канцере. И дозвати смрт. И претити ноћу. Кезити се дању. Јер јој нисмо дозволили слободу. Јер јој нисмо дали да изађе из нас. Јер смо свом телу доделили улогу затвора, поправне установе, о, не, а себе произвели у чувара са кључевима од гвожђа и рђе. Нећемо то. Зар не? Зато пиши. Да ли знаш шта бих волела? Волела бих да сам лотос, да пишем тако што клизим површином мочваре, а да ти уградиш музику у слику, а ти, ти да осликаш слику, а ти, тесаре, ти да направиш рам, а ти, ти да обојиш рам, а ти, ти да је изложиш, а ти, ти девојко, да о њој говориш на вечери посвећеној неком новом виду стварања, негде у шуми, тамнозеленој, где се свици јављају увече и лете над главама деце правећи кругове од светла. Ја сада морам да идем тамо. Иако је прича недовршена. Иако се још ништа нисмо договорили. Иако нисмо направили план. Идем сама. Морам сад. Јер ће у противном један силовити јаук разорити моје тело и одузети ми глас и ја онда више никада нећу моћи да ходам, да правим облике, грлим своју децу и водим љубав под звездама. Идем ја сад, идем брзо у зелену шуму, идем да пустим глас, да тако напишем једну нову причу док ми живо грање расплиће прсте са груди… тражећи моје срце. И ја ћу да га дам.

28 thoughts on “Зелена шума

  1. Napisati reč, rečenicu, priču – može da bude i zamena za jauk, vapaj, urlik, usklik… Napisana reč može da otkloni tugu, da obriše suzu.
    Kao i ova tvoja, pročitana…

    • Bolje ćemo svi sebe videti. Mada, a znam da se slažeš, nije najvažnija svrha pisanja da vidimo sebe. Kroz pisanje bih jako volela da vidim i neke druge. Sve više je nekih koje naprosto ne umem da razumem.

      • Mislim da je i jedno i drugo dragoceno – i čitati ono što drugi saopštavaju i pisati. I jedno i drugo nam pružaju neverovatno vredna saznanja ili doživljaj, ili oboje.

  2. Eto, sad baš shvatih na koje načine sam se izražavala kao mlađa, dok još nisam pisala. Kroz radove na časovima likovnog, pravljenje nakita, pletenje narukvica..
    I potpuno si u pravu, treba to izbaciti iz sebe, pustiti kreativnost da teče i ostaviti trag. 😀

  3. Vidim ja i lotos i zelenu šumu u pozadini…
    I znam da se neću izgubiti.
    Imam odličnog vodiča!
    Pozdrav Tanja! 🙂

  4. Pisanje oslobađa,bar trenutno …Jedino,kao što sam ja doživela da osoba ,kojoj sam puno verovala,konstatno me je obmanjivao,u tome se toliko „zaglibio „,da je podmuklo minirao profil ,koji je bio namenjen dečijim radovima, a ja tada nisam znala za mogućnost pisanje bloga na wordpress-u.
    Pišite tako, da Tanja budete zadovoljni sobom, a i drugi biće zadovoljni,sigurna sam.

  5. „Идем ја сад, идем брзо у зелену шуму, идем да пустим глас, да тако напишем једну нову причу док ми живо грање расплиће прсте са груди… тражећи моје срце.“
    Ја бих ти се врло радо придружила, али немам времена за писање у последње време… Једва чекам да пустим те заробљене речи, да видим шта ће обликовати кад изађу на слободу…

Ostavite odgovor

