Сањала сам сан у сну

Сањала сам како је из мене излетео крик, и правио круг, као слепи миш, када сам крочила у ту шуму у далеком Вијетнаму.

Сањала сам џиновску лиску, како ми се наклонила и позвала ме горе, да ме љуља и њише.

Сањала сам како сам једном сатима била на дну, умирући од лепоте додира морских саса.

Сањала сам како сам се порађала сама, под дрвећем, међу птицама, далеко од ичег белог.

Сањала сам како сам на поклон добила кутију, музичку, из које се чуло тихо хучање шкољки.

Сањала сам таласе, како ми прате срце, и како спуштам главу на прса човека што мирише на со.

Сањала сам успаванку.

И како пада мрак,
сањала.

И како сањам сан,
сањала.

Сањала сам сан.
И у том сну
све се ово
поновило испочетка……….

za mati

44 thoughts on “Сањала сам сан у сну

  1. I, eto, dobro, kako da te ne hvalim…? Ja nisam neko čije mišljenje o književnosti išta vredi. Možda to što pišeš nema nikakvog smisla sa aspekta stručnjaka, ne znam… Meni se to što pišeš, jednostavno, svidja… 🙂 I onda ja to napišem u komentaru… 🙂

    • Naravno da nismo ovde zbog mišljenja stručnjaka, slažem se sa tobom. 🙂 Ovde smo da razmenjujemo utiske, slike, mišljenja, muziku, impresije… da uživamo u onom što radimo sami i onom što rade oni koje čitamo i pratimo. Tako misli i Oblogovan, uostalom svi sa kojima se ovde družim, i ti. Ej, hvala za ovo „inspirativno napisano“.

      • Shvatio sam šta je Oblogovani, a i ti, mislio.Nisam mogao da odolim i ne bacim malo prašine na „stručnu“ javnost.
        Da mislim da ti je tekst veoma inspirativan, barem meni 🙂

  2. Pa mi se i nalazimo u sistemu začaranih krugova, zar ne? I inspirativan ti je tekst (ili pesma?), vrlo. Ja bih mogla sad da se nadovežem u nedogled. Ne da bih mogla, nego prosto mi se javlja neodoljiva želja.
    Zanimljivo, napisala sam nešto slično (a ipak različito :)) još pre par meseci i ne smem da objavim, jer se plašim da je suviše naivno, detinjasto.
    Raznežile su me ovo tvoje slike. 😉

    • Jao, Mojra!!! A zašto ne smeš? Pa šta ako i jeste detinjasto i naivno?! Ne vidim šta bi u tome trebalo da bude loše?
      Oduševila si me s ovim „tekst (ili pesma?)“. Baš juče, kad sam se vratila s posla i konačno sela da objavim, pomislila sam i sama da li je zapravo reč o pesmi. Možda pesma u prozi. Ma nebitno.
      Ti kažeš da bi mogla da se nadovežeš u nedogled. Da ti samo znaš koliko sam slika isekla i bacila. Jer, draga Mojra, da sam objavila sve koje sam napisala imam utisak da bi me i stručna i nestručna javnost malo popreko gledala, u stilu: ova nije baš naročito normalna hahaha! 🙂 Hoću da kažem da i ja imam nedoumice i pravim rezove kao i ti, ali mislim da to činim umerenije, a da bi tako trebalo i ti! 🙂 A da, život je prepun neopisivo čudesnih koincidencija!!!!!!!! 🙂 I ja obožavam što je to tako!!!!!

  3. Mišljenje stručnjaka, naivno ili ne – sve to nema veze, ja mislim. Meni se isto jako sviđa, pobuđuje me, dira, tiče me se, to je velika stvar moći napisati nešto što nekome uđe u sistem, pa to je moć, stvaranje… Odlična pjesma, san u snu u snu u snu.

    • Sa ovim „tiče me se“ zadobila si moje večno poverenje!!!! 🙂 Sada si me oduševila do neopisivih granica.
      Da, baš tako: u snu u snu u snu u snu…. Bojim se samo da neću umeti da se vratim! Baš se bojim. Eto teme za neki naredni post.
      Hvala, Vesna.

  4. Kako ono ide: jesam li ja leptir koji sanja da je čovjek koji sanja da je leptir ili sam čovjek koji sanja da je leptir koji sanja da je čovjek? I nije li to sve isto?
    Jesi li to ti Tanja koja sanjaš da si Tanja koja sanja da je tanja… ili šuma koja sanja da je more koje sanja… Jesam li ja taj koji se vidi u ogledalu ili onaj koji gleda iz ogledala misleći kako se gleda u ogledalu… S koje smo strane?
    Krug. Pa krug unutar njega. Pa opet krug… Nema strana, samo kruženja…
    Ma, dosta filozofijancije!
    Htjedoh reć – ova snovoliko-kružno-poetična forma puna stvarnih slika tako me je uvukla u svoj vir da osjećam sol na usnama 🙂

    • Da, to je Tanja koja sanja da je šuma
      koja sanja more koje sanja Tanju
      njenu šumu, snove, što kruže, kruže, u stvarnim slikama, toliko stvarnim da Tanja ne zna sme li bilo šta više ovde da dopiše jer se boji da se vir ne umiri……. 🙂

  5. Tanja, još jedan fini filigranski vez koji se spušta u samo središte. Kako nežno ti pričaš, kako taj san oživljava pred očima i kako ti zavidim što tako možeš da odsanjaš. Obožavam da te „čitam“ i da se ušunjam u tvoj lepi, blagorečivi svet…

  6. Udjoh da vidim imaš li šta novo, kad, ovo mi poznato i čudi me što me nema u komentarima. Onda se setih, čitala sam te na mobilnom, odakle ne mogu ili ne umem da komentarišem, pa evo, samo da se oglasim. Bravo!PONOVO sam uživala.

Ostavite odgovor

