Птица и месец

Она има нарочит однос са Месецом. Ако трчи брзо, брзо, успеће да га види какав је са друге стране – у ово верује још од кад је била мала. И сада верује. Ту се ништа није променило. Ни Месец се није променио. Месец је веран. Има своје мене и своје време. Он њу милује док шета, убрзава је док трчи и покрива док тоне у сан. Кад је на небу, наравно. Месец, наравно. И кад је завеса разгрнута, наравно.
Кад се месец не види, она га замишља. По маргинама свих њених свезака, и оних бачених такође – јасно се сећа -, нацртан је Месец. Међутим, његову светлост понекад пресече једна мала, мајушна птица. Увек је црна када се одавде гледа, зато што Месец светли. Али кад слети, а слети понекад, птица је боје ватре. Птица има 1105 песама и 1278 зовова. Зна она то тачно. Зато што броји. И марљиво бележи. По опни на срцу. Ноктима. Као кад се свира. И понавља бројке. И жмури гледајући горе. И чека да птица опет дође и канџицом дода нови број. И испусти нови зов. И нову песму. Па поново одлети,
тамо,
где Месец спава.

36 thoughts on “Птица и месец

  1. Što bi reko Mika Antić:
    Ako ne veruješ da postoji ptica koja donosi kolač, onda nema šta ovde da tražiš.
    Ja verujem! 🙂
    Pozdav!

  2. Imam svoju asocijaciju na Mesec..hladan je ponekad jer ga Sunce ne greje. Rastužila sam se, ovo je prelepo, meni pomalo bolno iako je prošlo mnogo godina.

  3. Невероватно колико ми је ова прича снажно побудила сећање на моје детињство, али то је и моја садашњост. Увек сам успевала да се, у мојој породици пуној деце, изборим за кревет под прозором одакле могу да гледам месец и ширину неба. И да се полако, успављујући се, стопим са свим тим пространством тамо.
    Дивно, Тања!

  4. Hvala za reč „marljivo“,odavno je nisam čula i pročitala.A isto i za pesmu :Mesečeva kći“,jer sam imala dileme,to je nešto lično,pozdrav.

  5. Птица има 1105 песама и 1278 зовова.
    Fascinatno,mene lično interesuje,koliko je pesama o pticama opevano…Ovo ću da podelim u postu ,moram…

  6. Povratni ping: Ptičice… | obične priče

Ostavite odgovor

