Big Mama

Piši, samo piši. Ne misli kako će da zvuči. Zvučaće, zveckaće. Muzika neće nestati, ne brini. Muzika su reči. Šaraj ih, i piši, i šaraj… Suzi… Suzi, pogledaj! Uočavaš li prelive? Vidiš li kako se razobličava, tamo u daljini, jedna velika, velika žena, bujnih grudi, jakih ruku, zauzela je dve trećine neba… miriše na slatkast parfem… jedna linija znoja… Ne prepoznaješ me, Suzi? Leto je… jug… i ogromna lepeza… Iz njenih grudi javlja se i proleće, i zima, i jesen… I čudne prerije, i kosmos, i doživljaji – ovi sada i oni od pre -, i nada, i padovi, i užici, stenjanje, krici, porođaji, jedno majušno umrlo telo, obični prolaznici, garavi momak iz Corner shop-a, Visa kartica, i jedan džip, i razgovori šapatom, i topla soba u kojoj fališ samo ti… Čuješ li to? Ja ovo govorim. To sam ja, ja. Osvesti se, otvori oči, nemoj da me plašiš, Suzi… Suzi, vrati se. Diši, diši. To sam ja – Big Mama, sećaš se? Vrati se. Zvučaće, ne brini. Stvorićeš tu muziku o kojoj sanjaš. Molsku. Ali sa durskim nanosima dok se vodi ljubav. U tim scenama – durovi!!! Suzi, Suzi… evo, uzmi papir, evo… Zvučaće. Dokazaćeš, znam, da priče mogu da se pevaju, i da je moguće da nastanu urlici od reči, i da je istina da reči imaju zube kojima orgazam pretvaraju u nešto više od tog, i da one… Istinu koju ti iznosim sada Suzi, naći ćeš tek kada odeš na čistinu. Na mnogo širi prostor od ovog ovde. Tamo ćeš me naći i prvo što će se desiti čućeš kad kažem: Neka osuđuju. Neka osuđuju. Rastapaj se. Okreći se. Igraj. Dodirni se. Oseti se. Živi. Neka ćute. Neka pričaju. A onda ćeš nasloniti obraz na moje grudi i čućeš ritam moga srca. Čućeš strujanje krvi, guste, lepljive i žive. I na tren će nastupiti potpuno slepilo jer će iz mene grunuti živa svetlost. I mokra ćeš biti skroz jer će po tebi teći živa voda – sve tvoje suze skupljala sam ovde. Ovde, vidi! I bićeš okrepljena i utopljena. I zadremaćeš na čas… Zato piši… budi svoja… ne misli… ne obaziri se… ne slušaj… piši… piši o svemu što sam ti kazala. Jer sve što se čulo, sve što je zazvučalo i mimo mojih reči, sasvim je dovoljno za jedan lep i osmehnut život na Zemlji… Živi ga. I ne obaziri se na one koji te osuđuju. Ajde sad – obuj se, obuci, zategni, doteraj, namiriši… Obiđi još jedan krug… Zanesi se… Razbij se… Pocepaj… Izvrišti… Umri… I oživi… I obećaj mi… ne, ništa, ništa… Igraj se površnosti, draga, i čini sve što ti prija, iz te dubine, sa te visine… ovako je govorila svojoj unuci Suzi, majka Suzine majke, koja već neko vreme nije tu i na čije ogromno telo Suzi sad naslanja svoje i plavom penom se obavija.

27 thoughts on “Big Mama

  1. UH!
    Obiđi još jedan krug… Zanesi se… Razbij se… Pocepaj… Izvrišti… Umri… I oživi… Igraj se površnosti, draga, i čini sve što ti prija, iz te dubine, sa te visine…
    SAVRŠENO!
    MA, BRAVO!

  2. Necu da ponavljam vec receno – i onda je teško da nađem prave reči, a teško mi i da oćutim. Ne znam, jednostavno si me do-takla, i sad idem da još jednom pročitam. I da ćutim.

  3. Maštovito, nježno, kovitlasto kao i sve tvoje priče. Lijep kraj: „Igraj se površnosti, draga, i čini sve što ti prija, iz te dubine, sa te visine… ovako je govorila svojoj unuci Suzi, majka Suzine majke, koja već neko vreme nije tu i na čije ogromno telo Suzi sad naslanja svoje i plavom penom se obavija.“

    • Jako mi se sviđa kada kometar objedini više postova (u ovom slučaju dva – ako nešto nisam propustila: ). I da – pisaću, čak i ako se suze zalede. Al neće. Ipak sam ja… tanjat!!! 🙂 🙂 🙂

      • Ja sam poverovala…i prosto sam ti zavidela.
        A gde sam? Ma to je duga priča, samo nije ovo mesto za takve razgovore 😀 U svakom slučaju sad sam tu, povremeno, jer ste mi nedostajali, pogotovo neki od vas. 🙂

  4. Kako me tvoji tekstovi skoro uvek podsete kao na neko probijanje kroz prašumu, prkos da se prođe, da se uspe, da se izbori. Ili kroz likove u postu podstičeš, ili to kao lik sama radiš (prvo lice tvojih postova). Mnogo mi se sviđa to. I ovde. To bodrenje da se istraje ili podstrek da se uživa… Piši, ne daj da ispari…

Ostavite odgovor

