Iza noći i kroz sedam tamnih velova

Mavarski vrt u narandžastoj, žutoj i teget. Ribnjak. Rastinje nije u cvetu. Drveće da. U dnu stari baštovan. Maše. Osmehnut. Pa se okrene. Orezuje biljke i odlaže u korpu od pletenog pruća. Radi sa nebeskom marljivošću. Veličanstven u osami. Okružen plavim svetlom. Pogurenih leđa miluje zemlju. I travu izniklu iz nje.
Nekoliko ribica, narandžastih, žutih i teget, iskaču od sreće. Ribnjak pršti. I fontana kraj njega.
Baštovan prilazi i poklanja mi cvet. Mirišem dugo i žmurim. Pala je noć. Na nebu sijaju zvezde. Vrt sanja. Ja iščezavam. Opet sam ovde. I čitam ispočetka: Mavarski vrt u narandžastoj…
Bilo je to u dalekoj Španiji… pre nekih minut, dva.

39 thoughts on “Iza noći i kroz sedam tamnih velova

  1. Povratni ping: Iza noći i kroz sedam tamnih velova | batabatic

  2. Prvo me Blogi preduhitrio, jer svaka reč na ovu sveprožimajuću sliku je suvišna. Samo osmehom da uzvratim. 🙂 I sad, ako napišem da je priča(=slika) divna, to divno se jedino uklapa u „nebesku marljivost“ – sferu u kojoj sve drugačije miriši i bitiše.

  3. Заличило ми на сан који има моћ да нас телепортује на удаљена места и који памтимо по мирисима… диван врт! 🙂

  4. Mističnost. Ti sanjaš vrt. Vrt sanja tebe.
    Kratke izmjene sanjanja i buđenja…
    Snažne, čiste boje. Mistična atmosfera… Riječima slikan prizor u fovističkom stilu, pomislih… Ali, puno kratkih, ‘rezanih’ rečenica. Geometrijski pravilno omeđene plohe… kao kakva ‘kubistička’ slika… Pojednostavljena prividna stvarnost.
    Kao neki kružni Put do istine kroz sedam tamnih velova (nesvjesnost, strah, misli, želje, unutarnji sukob, osjećaji, samoobmana).
    A zapravo jedna stilski fina ekspresija, poetična slika snolike atmosfere…
    Lijepo.

    • Nekad mi se čini da vrt češće sanja mene nego ja njega i da nepravedno nedovoljno vremena provodim tamo. Nepravedno prema kome? Prema sebi, naravno. Jer u vrtu su izvori mira, bujanja (sad dodaj još pet stvari, da ih bude sedam i da svaka bude suprotnost svih sedam tamnih velova… pa ćeš da znaš). E da, vrt ima svoju geometriju, ali i slobodu rastinja. Bar ovaj moj. U kome sam opet bila pre minut, dva ;).

Ostavite odgovor

