Proročke reči

Niko na ovom svetu neće tebi da sudi, sine moj. Pogledaj u dželate i zapamti dobro: ti ćeš biti jači od njih. Ali ne smeš sebi da sudiš. Ne smeš to. Bio je strašan tvoj čin, zlodelo, sine. Ovako ćemo sad: pocepaj košulju i pokaži široke, maljave grudi, tamne i snažne koje u slikama žena lete sa arapskim konjima. Pokaži svoje srce i ne prezaj od smrti. Nadjačaćeš i nju, ali ako je se ne uplašiš već zaplačeš za životom. Pogledaj svojim sudijama u oči i nemim jezikom ispričaj zbog čega je počelo sve. Onda ćeš videti kako se razilaze i odlaze svojim putem. A onih par što budu oklevali, što nikako da odstupe, oni su nekada činili strašnije stvari od tebe. Ti će te mrzeti jako. Nemoj se bojati, sine sina mog. I od njih ti ćeš biti jači. A kada osetiš to, podsmeh ne sme da ti se otme. Ne sme nikako, zapamti. I ne sme olakšanje da te obuzme. Jer tek počinje. Surovi rat se tek sprema. I onih malo otišlo je. Bojno polje je pusto. Usta topova ne vire sa kula. Štitovi ne blješte. Koplja nema. Mrtva tišina obuzela je svet. Sam si. Zapamti dobro nešto još: ne skreći pogled i ne zatvaraj oči. Kad dođe čas, urlikni i kreni. Zaputi se pravo u čeljust neprijatelju. I nemoj ruke da štediš.

32 thoughts on “Proročke reči

    • Neko mi je skoro rekao, inače priličan poznavalac književnosti, da moje priče nisu priče. Šta su onda, ja stvarno ne znam. Da, jeste borba. Mada je ona sa samim sobom ipak teža.

      • Mislim isto sto i tvoj poznanik/prijatelj. Premisljala sam se u koju kategoriju da svrstam procitano a da ne kazem „post, tekst…“, ali nisam uspela da dokucim sta je najbolje. Kad saznas (ili ako vec znas) – napisi, molim te ❤ . Uvek raspolozena za nova saznanja. Puno pozdrava, Tanja 🙂 .

    • Jao W. znaš, kada sam sinoć objavila ovo, pa ponovo pročitala, imala sam utisak kao da nisam pisala ja. Ne, naravno da ne mislim da mi je neka viša sila diktirala i to, nego, osetila sam nekako da se u mom pisanju nešto promenilo. E zbog toga sam, onako iznutra, i samo malo, zasuzila ja. Ne umem to da objasnim.

    • Hvala, Ognjena. Proroci ne predskazuju budućnost, oni opominju i ukazuju, a to znaš bolje od mene. Htela sam da poklonim nekoga takvog kako bi pomogao ovom izmišljenom čoveku da stupi u rat sa samim sobom, i da pobedi, ma šta da je činio pre.

  1. To je onaj urlik koji briše tragove tupog bola i nevešte mladosti. Prelepo, Tanja; gotovo da si me ostavila bez reči.

  2. За овакав текст не треба коментар, а на овакве коментаре не треба ништа додавати…довољан је наклон!

Ostavite odgovor

