Suzi je malo onako…

– Ja tako žalim muškarce, nisi svesna koliko ih žalim.

– Zbog čega, Suzi?

– Zbog njihovog mazohizma, Kler. Zbog mazohizma i neučtivosti i… mrzi me da nabrajam.

– Žališ ih ili ih mrziš, Suzi?

Suzi neko vreme ćuti. Očigledno razmišlja o nečem trećem.

– Kler?

– Da, Suzi?

– Da li si ti lezbejka?

– Nisam, Suzi.

– Da li si nekad bila lezbejka?

– Jesam, jednom. U glavi. Nije mi se naročito svidelo.

– Voliš muškarce, Kler?

– Generalno, ne.

– A toliki ljubavnici?

– Oni nemaju veze s tim i ti to, Suzi, savršeno znaš – nestrpljivo zvuči Kler.

– Nisi u pravu, Kler.

– Tačno, nisam. A znaš li što?

– Zašto si mi rekla prvo da jesi?

– Nisam rekla da jesam. Već da nisam.

– Šta da nisi?

– Pobogu, Suzi,, da nisam u pravu. (Pauza.) A znaš li zašto nisam u pravu?

– Reci, Kler. Mada sam zaboravila o čemu smo… – Suzi namiče bretelu na rame i zavaljuje se na jastuke. Jastuci su crni, i svetlucaju na prostranom krevetu u sred letnje bašte. Pala je noć.

– Onda je nebitno skroz – kaže Kler.

– Kler?

– Kaži, Suzi.

– Ti znaš da ja prezirem muškarce.

– Znam, Suzi.

– Ali sam za ljubav uvek spremna sve da dam. Ali ih prezirem, da… – Suzi klizi niz veliki jastuk, prekršta noge i pruža sestri Kler da joj dolije šampanjac u čašu. Suzi je mlađa, Kler je lepša. Kad Kler korača – grad gleda za njom, a semafori se gase. -…zato što – Suzi sanjivo priča – ma biće ti smešno, neću.

– Suzi! – zapoveda Kler.

– Ok, ok. Vidi: uđi na bilo koju društvenu mrežu, pogledaj bilo gde i videćeš – svuda poluobnažene žene. Jebote, ne mogu da verujem šta se sve podvodi pod umetnost. Ahahaha, kaže – umetnička fotka, ma daaaj. Pa i ono što bi i moglo da bude nešto zasre se tekstovima, komentarima i to punim slovnih grešaka.

– Normalno, kad ih kuckaju jednom rukom.

– Normalno, Kler, normalno. Druga je zauzeta ahaha. I onda, znaš Kler, onda nikada posle tvoje dupe nije tvoje…

– Suzi, ti si se napila!

– Kler – Suzi se pridiže – kradu nam dupeta, sise… dobro, sise nisu toliko bitne, ali dupe, ramena, ruke, vrat, hod, pogled, pamet, sve…

– Suzi, dosta! (Pauza.) Ko može da ti ukrade dupe?

– Oh, može, može, Kler. Može da ukrade – Suzi je na ivici da zaplače.

– Daj mi čašu, odmah.

– Neću, Kler.

– Šta nećeš? Daj to!

– Neću da budem pokradena.

– Nećeš i nisi.

– Ali ti jesi, Kler. A ako ti jesi, onda sam i ja. Ti si uvek bila jača.

– Suzi, znaš da nije o snazi reč.

– Jeste, Kler. Znaš, Kler, ti si zemlja…

– O neee! Suzi, ajmo na spavanje.

– …ti si zemlja, a ja, Kler… pa ako te neko i ugazi, on bre oseti to. E TO je nešto, Kler. Da neko oseti kad te ugazi. Imaš ti sreće, Kler. Jao, izvini – Suzi se naginje da podigne čašu.

– Pašćeš sa kreveta. Ostavi to.

Suzi se naslanja na crne jastuke. Na njima se zlati treperavo lišće. Vrh krošnje se ne vidi. Suzi podiže ruke i gleda u nebo:

– Baš imaš sreće, Kler. Ne znaš ti… Lepa moja sestra Kler. Negovana, bogata, mirišljava. Uvek miriše na vanilu i so.

– Ti na čokoladu i sandal, pa se ne bunim. I večno sam ljubomorna na tvoje noge, znaš. Ajde, dosta je.

Suzi uzioma maramicu i bučno izduvava nos. Ustaje, tetura se i baca se opet na krevet:

– Neću da spavam, Kler. Ti spavaj. Ja neću.

– Ima li nešto da hoćeš? – pita Kler i leže pored Suzi. Suzi naslanja glavu na sestru. Kler je češka po kosi.

– Ima – Suzi već tone u san.

– A šta je to, majušna?

– Hoću… Znaš, Kler, ja hoću da me proguta mrak – Suzi je to već rekla u snu. Zato i nije videla kako je Kler s mukom progutala suzu, svilom i satenom pokrila Suzi, a šampanjac dokrajčila sama.

18 thoughts on “Suzi je malo onako…

  1. Pročitao sam tvoj post još sinoć i ostavio komentar da prespava.
    A onda je mrak progutao komentar.
    E TO je nešto.
    Pozdrav Tanja! 🙂

    • Sjajan si, kao i uvek.
      Znaš, ljudi su očigledno navikli na jednu Suzi. Međutim, ona ima slojeve… I prava na njih. Pa je i TO nešto.
      Hvala što si komentarisao moj post.

  2. Znaš me ( ai ovde me znaju ljudi, mahom) pa me nećeš krivo shvatiti. Isto tako, kapiram da se nećeš ljutiti što skrećem sa teme, uzimajući sebi za pravo da kao glavni, iskoristim samo jedan od mogućih aspekata ovog posta.

    Patrijarhat je pre-civilizaciski odgovor na potrebu za stabilnošću u društvu. Danas više nije IN, ali nove ideje nema, pa se sve raspada.

    • Zašto bih te krivo shvatila, niti se ljutila? Mada, ovaj post ne podržava feminizam, daleko od toga, što svakako znaš. Prosto – trenutak slabosti. Moglo je da se počne i sa: Znaš, ja tako prezirem žene…“. Sve ok. Hvala na komentaru. Dodaj, ako nešto smatraš da treba.

  3. Jesu li Kler i Suzi zapravo jedna ličnost? Dva sloja jedne ličnosti? (Možda ima i više, ali nije sad bitno, bar meni ne)
    Meni tako nekako izgleda – Kler je ona vanjska koja još dodatno oko sebe ima čvrstu opnu bogatstva, njegovanosti, mirišljavosti, koja zna birati, cenzurirati… a Suzi ona unutarnja povredljiva koja bi se bez imalo sumnje, bezuvjetno, da tako kažem, prepustila ljubavi, odnosno onome što ona smatra ljubavlju.

    • 🙂 Ne znam da li su jedna ličnost. Zamišljala sam ih kao dve, mlađu i stariju sestru. Eto – Suzi sad ima i sestru! 🙂 Možda su i jedna osoba, ko će ga znati. Ali svakako da je Kler čvršća i samosvesna. Suzi je samosvesna na neki uvrnut način. Naravno – kad nije skor nesvesna – znaš je od pre. 🙂 Suzi je transična. Kler je više vezana za ovo ovde.

  4. Meni ovo više „miriše“ kao da su njih dve zapravo strankinje. Recimo, da žive u Americi. Imao sam takav utisak dok sam čitao post. Ima zaista nešto u toj boli posle ljubavi kao da su nekad ljubavi upravo to osećanje posle ljubavi. Mašim verovatno temu ali da bi se nešto preziralo valjda se moralo i mnogo voleti. Ne znam. U svakom slučaju, uživao sam tokom čitanja posta.

    • Zamislila sam ih kao sestre ali čitalac ima pravo da ih zamisli kako želi. Ima zaista nešto u toj boli posle vođenja ljubavi, sada bi Suzi rekla. Ne, ne mašiš temu. Naravno da ima prezrenja prema onome što se mnogo volelo, naročito kada te napusti jer ne veruje da ćeš biti ono što već u narednom postu postaješ. 🙂 Ako me razumeš. Drago mi je da si uživao. Kada ne osetim da ljudi uživaju makar na kakav način kada me čitaju, onda mi se više i ne piše. U suprotnom – držala bih sve ovo u nekom folderu na desktopu ili bih možda katkad i objavila ali nikome nikad ne bih ostavila komentar. Ali to onda nisam ja.

      • Da, pa i deluju kao da su sestre (htedoh svojim komentarom reći kako ne žive u Srbiji) mada, kad si već pokrenula temu, više mi nalikuju kao da su njih dve više u onome „toliko dobre prijateljice da su kao najrođenije sestre“. Nekako, čini mi se da ljudi osećaju više slobode da pričaju o tim temama sa nekim ljudima kojima su dali taj porodični status – koji je svakako isto bitan koliko i da jeste krvnom srdostvu. Uostalom, nije ni bitno.
        Volim kako pišeš i način na koji obrađuješ teme, naravno, ljudi nekad automatski komentarišu i onako i ovako ali uvek piši, piši i piši…od toga ne možeš pobeći. :))

      • I neću. Mada, ranije je bilo više komentara, čisto spominjem statistiku, ne brine me to ali pokazatelj neki jeste. No, videćemo.

  5. Bože koja glupost! Ne pomaže ni pokušaj publike koji bi mogao ovakvoj mateusščini dati priliku da iskorači iz manira dodatka u Gloriji… Sam naslov ukazuje da pojma nemaš o čemu ćeš pisati i do kraja odlomka se odlično držiš tog neznanja… Jbt koja je to emocija/stanje ‘malo onako’? A tek poimanje žena i muškaraca: mazohizam, sažaljenje, ‘onoliki’ ljubavnici, sve sami klišei… Tja, čitaš li ti nešto? To je već sve opisano milion puta na hiljade načina a tvoj je tako običan i već viđen. Čak su i odlomci iz središnjice Glorije zanimljiviji za pročitati…

  6. Pozdrav Tanja, hvala ti što si zapratila moj blog.
    Da, to mi je prvi blog, otvoren je i napisan je u jednom dahu.. u roku od 15 minuta. Baš zato je takoreći možda malo „štur“…
    Naravno da ću u narednom periodu da pratim i dajem komentare na tekstove koje inspirativno pišeš, i naravno da ću biti otovoren i iskren u njima.
    Što se tiče konkretnog teksta na kom sad ostavljam comment.. Mislim da je odličan!
    PS. kako samo jedna pogrešno pročitana reč može da promeni celu sadržinu teksta…. umesto da pročitam „žalim“ ja sam sve vreme bio uveren da sam pročitao „želim“ .. .verovatno moja neka čudna podsvest… ili pak` nedostatak prve jutarnje kafe… 🙂 pozz

Ostavite odgovor

