Suzi u belo odevena

Sklopi oči, govori glas pun poverenja. Zažmuri, šapuće i ljubi njen vrat. Žmuri, samo žmuri, šapuće čovek koga voli i zna. Šta vidiš, reci mi sad? Čamac. Klizi rekom. S jedne strane je šuma. Nije gusta. S druge je čistina. I nešto dalje kuća, nevelika kuća u cveću. Ima li ograde oko kuće, Suzi, kapija neka? Suzi odmahuje glavom. Ima li iza kuće još kuća? Da, ali one su daleko. Brzo mi reci, Suzi, koga vidiš u čamcu? Prazan je čamac. Nikoga nema u čamcu. Možda se neko sklupčao i spava, pogledaj još jednom? Ne, nikog nema. A u kući? Kuća je prazna, znam. Ali ispred nje stoji neko. U velikom cveću. Ko je to, Suzi? Dečak. Poznaješ ga? Ne, ali kao da ga znam. Šta radi dečak? Gleda ka čamcu. Majušni dečak u džinovskom cveću. Zašto gleda u čamac, pokušaj, možda znaš? Hteo bi da bude u njemu. Gde si sad ti? Na rubu šume. Ideš ka reci? Da. Zašto ideš ka reci, Suzi? Da stignem čamac, da ga zaustavim. I da uđeš u njega? Nikako to. Nego? Da ga dovučem do obale. I onda? Onda da odem do tamo. Do tamo? Da. I? Da uzmem dečaka za ruku i povedem ka vodi. Dečak te ne zna, Suzi. Ne, ne zna me. Pa? Poći će sa mnom. I plovićemo rekom. Gde si ti sad? Blizu kuće. Sasvim blizu dečaka. Šta dečak radi? Gleda me crnim očima. I oči mu se smeše. Da li kaže nešto? Ćutimo. Pruža mi ruku. Meka je, majušna. Znaš… Reci mi, Suzi. Dečak je sačinjen od titraja svetla i tri kapi parfema. Napravljenog od jasmina? Ne, od esencija raznog cveća. Šta radite sada, Suzi? Držimo se za ruke i spuštamo ka obali. Sklanjam mu leptira sa kose. Ćutite? Ćutimo sve vreme. Ulazimo u čamac. Okliznem se. On se smeje. Kako se dečak smeje, Suzi? Smeh mu pršti kao voda, tako se smeje. Onda ga poprskaš? Da. Smejemo se zajedno. (Pauza.) Šta je sad, Suzi? Dečak se uozbiljio. Zašto? Pita me nešto i prvi put čujem reči iz njega. Šta pita dečak, Suzi? Pita me: „Šta sam ja tebi?“ A ti? Ja? Ja osećam bol, ushićenje i sreću. I šta mu kažeš, Suzi? Privijam ga uz sebe, stavljam ga na grudi… kažem: „Ti si moja duša. Moja duša, duša“, to kažem, kaže Suzi, pa otvara oči i vidi sebe kako ruke provlači kroz pesak, i kako ga voda suzama kvasi.

30 thoughts on “Suzi u belo odevena

  1. Ne mogu a da ne primetim sličnost sa pričom “Sa druge strane suncobrana” – a ta sličnost je u “ženi na obali”, i želji da se krene, otisne i otplovi, ka nečemu što je “jedino vredno”. Suzi je na pravom putu, jer vredno je samo ono što je besplatno…
    Pozdrav!

    • Da, moglo je da se napiše i u dijaloškoj formi, ili da se ređa u stihove. Ali meni se ova najviše svidela, pa sam je tako i zabeležila. Hvala, Neno. 🙂

  2. I mene je podsjetilo na ‘drugu stranu suncobrana’. No dok mi je ona bila kao slika koju su formirala sjećanja, ovo mi zvuči poput hipnoterapije koja mi pomaže doseći ono nešto esencijalno, a kroz oblake raznih sjećanja koji zakrivaju to.
    Jedino mi ne da mira taj parfem, stalno me budi i vuče na površinu…

    • Ali zašto? Misliš da je prejak?

      I da, tek kad sam objavila setila sam se priče sa suncobranom. Očigledno je slično stanje ponovljeno negde u meni.

      Tvoj spoj sa sećanjima – da, sviđa mi se to. 🙂

      • Ma to je čisto osobno. Parfem doživljavam kao umjetno oponašanje prirode, oružjem putenosti koje me skreće s tog puta ‘traženja duše’.

  3. Zašto je u čamcu dečak, a ne devojčica? To mi je interesantno, i radoznala sam… 🙂 Mislim da bi tu psihoanaliza verovatno imala neki komentar.

    • 🙂 Nisam ovo shvatila kao pitanje. Pa i da je bilo, ne znam kako bih odgovorila. Možda su anđeli bespolna bića, možda ih Suzi zamišlja kao majušne, titrave dečake. Ne znam.

  4. Odlično i zanimljivo. Ne znam šta drugo da kažem sem da sam uživao čitajući priču.
    Inače, zapalo mi je za oko kako kažeš da su anđeli za Suzi dečaci iako su verovatni bespolni. Za nas ljude teško je shvatiti bespolnost kao i beskraj. Možda u tome leži odgovor.

Ostavite odgovor

